Tänään kotonamme kävi pappi.
He eivät siis enää ole kaksi, he ovat yksi. Ja minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako. Matt 10:8-9
Siinä on mielestäni olennainen, kun taivaan kautta kaksi henkeä yhdistetään. Eikä se ole vitsin asia, missään nimessä. Miten voisi olla, ja toisaalta, miten vahvemman sitoomuksen voisi tehdä? Oli kyllä päivän parhaita hetkiä. Samaan aikaan talossamme on ollut käynnissä rimoitus- ja maalausurakka, joka on edennyt hyvin.
Kirjoitan tästä jättääkseni tämän muistiin, sekä kannustaakseni, rohkaistakseni ja ajatellakseni.
Paljon monenlaisia muitakin ajatuksia on herännyt kaiken todellisesta luonteesta. Erityisesti se miten kaikki heijastuu, joten kohtele toista niin kuin itseäsi. Tarkasta mitä olet tekemässä. Älä vastaa pahalle pahalla, katso mitä kohti olet menossa. Löydä tie selkeyteen. Rakenna talosi kalliolle, älä tyydy helpoimpaan, mutta ymmärrä mistä voimasi tulee. Pyydä nöyrästi, ja jää odottamaan. Loppujen lopuksi, tapahtukoon korkeimman tahto. Sekä hyvä että huono tulee samasta kädestä, mutta asiat eivät ole niin kuin päältä päin voisi näyttää, eikä sen perusteella voi arvioida mitään. Todellisuudessa vain yhdellä on valta: Kaikki tulee Herralta ja kaikki ratkotaan Herran edessä. Se sana ei tyhjänä palaa! On turha miettiä asioiden järjestystä, kun ei ole kuin vain yksi järjestys. Katso asioiden läpi tämän tiedon valossa, jopa näiden sanojen läpi, sillä eihän kissallakaan ole sanoja, mutta se osaa kertoa mitä haluaa, eikä sen aina tarvitse kertoa, että se voidaan kuulla.
Silti, kielen varassa on elämä ja kuolema, mutta kieli ei ole pelkissä sanoissa. Kaikki on julkista siellä missä mikään ei ole piilossa, se saa levon joka kääntyy Herran puoleen. Mitään et saa omin voimin aikaiseksi, mutta erilaisia tehtäviä on jokaisella. Taikuutta ei ole olemassa, kuten ei ole tyhjääkään. Silti moni astuu harhaan, koska siellä missä ei ole valoa, vallitsee pimeys. Siellä missä ei ole totuutta, eletään harhassa. Ei niin pientä huokausta taivaaseen olekkaan, joka ei saisi pimeyttä järkkymään, mutta saman auringon alla on kaikki.
Minä olen pelkkä runoilija, jolle riittää tämä, mutta seuraan mielenkiinnolla minkälaisia asioita tulevaisuudessa tapahtuu. Suuria asioita tapahtuu kyllä kokoajan. Vaikka pimeys ja valo seisoisivat vastakkain, ovat ne kaukana toisistaan kuin maailman ääret. Maailmassa kaksi voi olla vierekkäin, sentin päässä toisistaan, mutta hengessä kuin Lasarus ja rikas mies, välissä ylitsepääsemätön kuilu.
Näihin sanoihin on hyvä lopettaa ja pitää taas pieni tauko, ainakin 3.7. saakka. Kiitollinen perheestäni ja läheisistämme, isovanhemmista, tädeistä, ystävistä, veljistä ja siskoista. Toivottavasti olen rukouksissanne, että saan lisää voimaa, uskoa ja johdatusta.